Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zaterdag 12 december 2009

Pangafilet onder een bladerdeegdakje

De laatste tijd ontbreekt het me nogal aan de tijd om de dingen op de blog te zetten. Sorry! Er ligt nog van alles klaar om op de blog gezet te worden. Het komt er echt aan! Ik zal proberen de komende week een uurtje te vinden om dan een heleboel in 1x op de blog te zetten, want er zitten dingen bij die ook echt leuk zijn voor Kerst en/of Oud&Nieuw.

Dit had ik laatst gemaakt op verzoek van de meiden. Het is een makkelijk, maar wel speciaal visgerecht. De meiden vinden het heerlijk (volgens mij vooral door het bladerdeeg, hahaha).




















Ingrediënten:
4 pangafilets
4 plakjes bladerdeeg (ontdooid)
2 tomaten, in dunne plakjes
4 eetlepels rode pesto (Arjan vindt overigens groene pesto hier lekkerder bij!)
8 plakjes ontbijtspek (of rauwe ham, ook lekker er bij)
1 eigeel, losgeklopt
evt. wat peper

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Vet een ovenschaal licht in of gebruik zo'n handig siliconenvel op een bakplaat. Leg de vissen er in/op. Bestrijk ze met de pesto. Als je geen rode of groene pesto hebt, dan kun je eventueel ook kruidige tomatensaus er op doen. Verdeel de plakjes tomaat er over. Eventueel bestrooien met wat (versgemalen) peper. Voor Arjan laat ik de tomaat altijd achterwege.
















Als je ontbijtspek gebruikt: bak de plakjes in een (droge) pan knapperig. Als je rauwe ham gebruikt, dan hoeft dit niet. Leg het plakje op de tomaten. Dek het af met het bladerdeeg en bestrijk het bladerdeeg met het eigeel.
















Zet dit ongeveer 35 minuten in de oven.

Lekker met gebakken aardappelen of gebakken krieltjes uit de oven en wortels. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten